အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျမင္ကြဲျပားတာေတြကို အျမတ္ယူၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးေသြးစုပ္မယ္ဆိုရင္ ၁၀ ႏွစ္တစ္ခါ၊ ၁၅ ႏွစ္တစ္ခါ၊ ႏွစ္ ၂၀ တစ္ခါဆိုသလိုပဲ တိုင္းျပည္မွာ စစ္ေဘးေရာ၊ ဘာသာေရးမီး ေရာ ဘယ္ေတာ့မွ ၿငိမ္းမွာမဟုတ္ဘူး။ဉာဏ္လင္းေမးျမန္းသည္
(မၾကာမီ ထြက္ရွိလာေတာ့မည့္ ေမာ္ကြန္းမဂၢဇင္း အမွတ္ ၃ တြင္ပါရွိေသာ အင္တာဗ်ဴးမွ ထုတ္ႏႈတ္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။)
MAWKUN: ရခိုင္မွာ လူအုပ္စုႏွစ္ခုၾကားမွာ မုန္းတီးေရးေတြ တအားျမင့္မားေနတဲ့အခ်ိန္မွာ တခ်ိဳ႕ယူဆၾကတာက ဘယ္လိုနည္းနဲ႔မွ ဒီလူအုပ္စုႏွစ္စုဟာ အရင္လို အေနအထားမ်ိဳးျပန္ေနလို႔မရေတာ့ဘူး၊ အတူထားဖို႔လည္း မသင့္ေတာ့ဘူးဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေျပာတာက အခ်ိန္ကာလတစ္ခု ကို ျဖတ္သန္းၿပီးတဲ့ အခါမွာ တစ္ဘက္နဲ႔တစ္ဘက္ ယံုၾကည္မႈရွိလာ တဲ့အခါက်ရင္ အရင္လို အေနအထားမ်ိဳး ျပန္ၿပီး ထားႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားၾကတယ္။ အဲဒီေပၚမွာ ဘယ္လိုျမင္ လဲခင္ဗ်။
Dr. Zarni: ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚေဒသမွာ BIA/BDA ေခတ္က ဗိုလ္မိုးႀကိဳးနဲ႔ ေတာ္ေတာ္နီးစပ္မႈရွိတဲ့ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္စစ္ အရာရွိႏွစ္ေယာက္ကို ကရင္ေတြဘက္က သတ္လိုက္တာရွိတယ္။ အဲဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဗိုလ္မိုးႀကိဳးက ေတြ႕သမွ် ကရင္ေတြကို အကုန္သတ္ဆိုၿပီးေတာ့ အမိန္႔ေပးခဲ့တာရွိတယ္။ BIA တပ္ကလည္းပါတယ္။ ဗုိလ္မိုးႀကိဳးရဲ႕တပ္ေတြလည္းပါတယ္။ ကရင္ေတြကို အစုလုိက္၊ အၿပံဳလုိက္သတ္လိုက္ၾကတယ္။
ဦးႏုတက္လာတဲ့အခ်ိန္ ၁၉၄၉-၅၀ မွာလည္း ကရင္ေတြနဲ႔ ဗမာေတြနဲ႔ တစ္ဘက္နဲ႔ တစ္ဘက္သတ္ၾကတာရွိတယ္။ ကိုယ္၀န္ ေဆာင္ကိုသတ္ၿပီး ဗိုက္ထဲကကေလးကို ဆြဲထုတ္တာတို႔ အဲေလာက္ထိေအာင္ ရက္ရက္စက္စက္သတ္ခဲ့တာေတြရွိပါ တယ္။
မုန္းတယ္ဆိုတာ တစ္သက္လံုးမုန္းဖို႔ဆိုတာမျဖစ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဗုဒဘာသာေတြေနာ္။ ခ်စ္တာတို႔၊ မုန္းတာ တို႔ဟာ ၿမဲတဲ့ကိစၥေတြမဟုတ္ဘူး။
တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ေနလို႔ မရဘူးဆိုတာက ၀င္ၿပီးေတာ့ တြန္းၾကတာေပါ့ဗ်ာ။
ရခိုင္ေတြအားလံုးနဲ႔ မူဆလင္ေတြ အကုန္လံုး ျဖစ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ေကာင္းတဲ့ရခုိင္ေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဆိုးတဲ့ ႐ိုဟင္ဂ်ာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိ တယ္။ ေကာင္းတဲ့႐ုိဟင္ဂ်ာေတြလည္းရွိတယ္။ ဆိုးတဲ့ရခုိင္ေတြလည္းရွိတယ္။ ျဖစ္ခဲ့တာေတြက အလြန္ကို၀မ္းနည္းစရာ ေကာင္းတယ္။
၁၉၃၀ နာဇီဂ်ာမနီလုိပံုစံမ်ိဳးအထိ ျဖစ္လာတယ္ဆိုတာက ေဘးကေနၿပီး ေသြးထုိးတာေတြပါတယ္။ ေျမွာက္ေပးတာေတြပါ တယ္။ အဲေတာ့ စနစ္တက် အခ်ိန္ယူၿပီးေတာ့ လုပ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ေနာက္ ၁၀ ႏွစ္၊ ၁၅ ႏွစ္မွာ ေျပလည္ၿပီးေတာ့ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေနႏိုင္တဲ့အေနအထားမ်ိဳး ေရာက္သြားဖို႔ အလားအလာရွိပါတယ္။
အေမရိကန္ႏိုင္ငံကိုပဲၾကည့္လိုက္။ လူမည္းေတြကို ကၽြန္လုပ္ထားတာကေနၿပီးေတာ့ ဒီကေန႔အခ်ိန္မွာ လူမည္းေသြး တစ္၀က္ပါတဲ့ သမၼတကေနၿပီးေတာ့ လူျဖဴအမ်ားစုျဖစ္တဲ့ႏိုင္ငံမွာ သမၼတက္လုပ္ႏိုင္တဲ့အေနအထားမ်ိဳး။
ႀကီးတဲ့အမႈကိုငယ္ေအာင္၊ ငယ္တဲ့အမႈကို ပေပ်ာက္ေအာင္လုပ္တာမဟုတ္ဘဲနဲ႔ ငယ္တဲ့အမႈကိုႀကီးေအာင္၊ ႀကီးတဲ့အမႈကို တစ္ႏိုင္ငံလံုး မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ေအာင္ လုပ္တဲ့အစိုးရမ်ိဳးဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး သင့္သင့္ျမတ္ ျမတ္ေနလို႔ရမလဲ။
ဘယ္လိုအစိုးရမ်ိဳးက တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္တာလဲဆိုတဲ့အေပၚမွာ မူတည္ၿပီးေတာ့ တိုင္းရင္းသားေတြအခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ေနမွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္နဲ႔ နားလည္မႈယူထားၿပီးေတာ့ သင့္သင့္ျမတ္ျမတ္ ေနမွာလားဆိုတဲ့ေမးခြန္းကို အေျဖေပးလုိ႔ရမယ္။
အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျမင္ကြဲျပားတာေတြကို အျမတ္ယူၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံေရးေသြးစုပ္မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံဟာ ဆယ္ႏွစ္တစ္ခါ၊ ၁၅ ႏွစ္တစ္ခါ၊ ႏွစ္ ၂၀ တစ္ခါဆိုသလိုပဲ တိုင္းျပည္မွာ စစ္ေဘးေရာ၊ ဘာသာေရးမီး ေရာ ဘယ္ေတာ့မွ ၿငိမ္းမွာမဟုတ္ဘူး။
MAWKUN: ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဗယ္လ္ဆုရွင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အခန္းက႑ကိုေကာ ဘယ္လိုခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာခ်င္လဲ။ ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္က လြတ္ေျမာက္လာကတည္းက သူဘာေတြ လုပ္ႏုိင္ခဲ့လဲဗ်။
Dr. Zarni: ကခ်င္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္တိုင္းရင္းသားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေနာက္ဆံုး ဒီ႐ိုဟင္ဂ်ာေတြ ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ျပည္တြင္းမွာေနတဲ့လူပဲျဖစ္ ျဖစ္၊ ျပည္ပမွာေနတဲ့လူပဲျဖစ္ျဖစ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လြတ္ ေျမာက္ေရးကို တစ္ခ်ိန္လံုး ေတာင္းဆိုၿပီးေတာ့ ေထာက္ခံၿပီးေတာ့၊ ဘာသာစံု ေမတၱာပို႔ၿပီးေတာ့ ေနခဲ့ၾကတာ။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ သက္ေတာ္ ရာေက်ာ္ရွည္ပါေစ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္ေျမာက္ပါေစဆိုၿပီးေတာ့ သူ႔ပံုကို အကၤ်ီမွာ႐ိုက္ၿပီး ၀တ္တဲ့သူ လည္းရွိတယ္။ ဘုရားစင္မွာ ကပ္ထားတဲ့လူလည္းရွိတယ္။ အားလံုးက သူ႔ဘက္မွာ မားမားမတ္မတ္ရပ္တည္လာၾကတယ္။
သူလြတ္လာၿပီးေတာ့ အစိုးရက သူ႔ကို ႏုိင္ငံေရးအရ လူရာသြင္းတဲ့အခ်ိန္၊ အေနာက္ႏိုင္ငံက ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ ဆက္ဆံ ၿပီး သူ႔ကို တစ္ကမာၻလံုးက ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံတဲ့အခ်ိန္မွာ လူမ်ိဳးစုေတြရဲ႕ အျမင္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ မတူတာက သူတို႔တေတြ ဒုကၡေရာက္ၿပီး မိုးထဲေရထဲေရာက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က သူနဲ႔မဆိုင္သလိုေနတယ္။
ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ႏွစ္ဘက္စလံုးက တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ သတ္ေနျဖတ္ေနၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ တစ္ဘက္ကို၀င္ၿပီးေတာ့ မားမားမတ္မတ္ရပ္ေပးလိုက္မယ္ဆိုရင္ အဲဒီတစ္ဘက္ကို အားေပးအားေျမွာက္ျပဳရာ က်မွာစိုးလို႔ ေရွာင္တယ္ေပါ့ဗ်ာ။
ဒါေပမဲ့ ကခ်င္မွာျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာက ကခ်င္ေတြက ေနျပည္ေတာ္ကို ၀င္တုိက္၊ မႏၱေလးကို သိမ္း၊ လား႐ိႈးကိုသိမ္း၊ ရန္ကုန္ကုိ တိုက္မယ္ဆိုတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးမွာျဖစ္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ အခုျဖစ္ေနတာက ဗမာ့တပ္မေတာ္ က ကခ်င္ေတြ ရဲ႕ေျမကိုသြားၿပီး သယံဇာတေတြကို သိမ္းက်ံဳးၿပီးေတာ့ယူဖို႔၊ ေနာက္တစ္ခါ တ႐ုတ္ျပည္ရဲ႕ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕နဲ႔ ေရနံပိုက္ လိုင္းကို လံုၿခံဳမႈရွိဖို႔၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ဆီမွာရွိတဲ့ ကုန္သြယ္မႈလမ္းေၾကာင္းေတြကို ၀င္ၿပီးထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔၊ ေနာက္တစ္ခါ KIA ကို ဒူးေထာက္ေအာင္လုပ္ဖို႔ဆိုၿပီးေတာ့ စစ္တပ္က ဟိုဘက္မွာရွိတဲ့၊ သူ႔ေနရာသူေနေနတဲ့ ကခ်င္တပ္ကို က်ဴးေက်ာ္ စစ္လိုတုိက္ေနတာ။
ဗမာစစ္တပ္က ကခ်င္ျပည္နယ္ကိုသြားၿပီးေတာ့ တရားမွ်တတဲ့၊ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ တိုက္ေနတဲ့ စစ္မဟုတ္ဘူး။ ကခ်င္တပ္ က ကၽြန္္ေတာ္တို႔ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ႏိုင္ငံမွာ မေနေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ခြဲထြက္ေရးအတြက္ တိုက္ေနတာမဟုတ္ဘူး။ အဲလိုအေန အထားမ်ိဳးမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က တစ္ဘက္နဲ႔တစ္ဘက္ စစ္တိုက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္ဘက္မွာမွ ၀င္မပါခ်င္ဘူူး ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ကခ်င္ဘက္က ခံစားၾကရတာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သူတို႔ကို လံုး၀သံေယာဇဥ္မရွိဘူး၊ ေနာက္ solidarity (ေသြးစည္းတဲ့ အေနအထားမ်ိဳး) မရွိဘူးလို႔ ခံစားရတယ္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က လြတ္လာတဲ့အခါမွာ ဘာလုပ္ေပးလဲဆိုေတာ့ တိုင္းျပည္အတြက္ ဒီအခ်ိန္ထိလုပ္ေပးခဲ့တာက နည္းၿပီးေတာ့ ဦးသိန္းစိန္တို႔အစိုးရအတြက္ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့အလုပ္ေတြကိုပဲ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က လုပ္ေနတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္က အဲလိုပဲသံုးသပ္တယ္။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ သူ႔အေဖလို တုိင္းျပည္ကို စည္းစည္းလံုးလံုးျဖစ္ေအာင္ ဦးေဆာင္ႏိုင္မယ္လို႔ အားလံုးက ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သူ႔ပါတီ အာဏာရဖို႔ကိစၥ၊ သူကိုယ္တိုင္ သမၼတျဖစ္ဖို႔ ကိစၥကို နံပါတ္တစ္ အေရးထားၿပီးတဲ့အခါမွာ တိုင္းျပည္ကို ေသြးေခ်ာင္းစီးတဲ့အေနအထားမ်ိဳးမွာ သူနဲ႔မဆိုင္သလို ေနတဲ့အခါမွာက် ေတာ့ တုိင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရး အျမင္ဘက္က ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူဟာ အလြန္ကို ဆံုး႐ံႈးတယ္။
ေရွ႕လာမယ့္ အႏွစ္ ၂၀ ေလာက္မွာ လက္ရွိဗမာႏိုင္ငံကို ျပန္ၿပီးသံုးသပ္မယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီကာလကို သမိုင္းဆရာေတြက ဘယ္လိုေရးမလဲဆိုေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဗမာျပည္သူျပည္သားေတြ အကုန္လံုးကို စည္းလံုးညီညြတ္မႈကို ေပးဖို႔ အလားအလာရွိလ်က္နဲ႔ အဲဒီအခြင့္အေရးကို အဆံုး႐ံႈးခံတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားလို႔ပဲ သူ႔ကိုသံုးသပ္လိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္္ေတာ္ ျမင္တယ္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။)
မွတ္ခ်က္။ ။ အင္တာဗ်ဴး အေျဖတြင္ပါရွိေသာ “႐ိုဟင္ဂ်ာ” ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းမွာ အင္တာဗ်ဴးေျဖသူ သံုးႏႈန္းသည့္အတိုင္း အရင္းအတိုင္း ေဖာ္ျပခဲ့ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။
( Yangon Press International)
No comments:
Post a Comment