ျပည္ေတာ္ျမင့္ ~
ဒီေန႔ ကရင္ျပည္နယ္ ျမ၀တီကေနတဆင့္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ကို ထြက္ခြာၾကမဲ့ ခရီးသည္တင္ကားနဲ႔ ကုန္တင္ကားႀကီး အစီးေရ ၅၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ ျမ၀တီၿမိဳ႕ထဲမွာ ၃ နာရီနီး ပါးပိတ္မိသြားပါတယ္။
ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးဖုိ႔ ဘားအံသြားမယ့္ KNU အဖြဲ႔ရဲ႕ယာဥ္တန္းအတြက္ ကားလမ္း ယာယီ ပိတ္လုိက္တာေၾကာင့္ ကားေတြ ရာနဲ႔ခ်ီ အခုလုိ ဒုကၡေရာက္ရတာပါလုိ႔ ကုန္တင္ကားေမာင္းတဲ့လူေတြက ေျပာပါတယ္။
၁၂ ဘီးကားေမာင္းသူတဦးက “ျမ၀တီအထြက္ဂိတ္ျဖစ္တဲ့ တံတားက်ိဳးဂိတ္ကိုပံုမွန္ ၆ နာရီမွာဖြင့္တယ္။ ဒီေန႔ ကားအဆင္းေန႔မွာ KNU အဖြဲ႔ ဘားအံသြားတဲ့ယာဥ္တန္း ရိွလို႔ မနက္ ၆ နာရီက ၉ နာရီအထိ ကားထြက္ဖို႔ ေစာင့္ခဲ့ရတယ္။ အမွန္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ကားေတြကို ဂိတ္ဖြင့္ခ်ိန္မွာ လႊတ္လိုက္ၿပီး ၉ နာရီက်မွ ျပန္ပိတ္လိုက္လည္း ရတာပဲ။ အခုေတာ့ အားလံုး ဒုကၡျဖစ္ၾကရတယ္” လို႔ ေျပာပါတယ္။
ျမ၀တီကအထြက္ ေတာင္ေပၚလမ္းဟာ ကား ၂စီး ေရွာင္လုိ႔မရေလာက္ေအာင္ က်ဥ္းေျမာင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔လုိ "ကားအဆင္းေန႔ေတြ"မွာ ျမ၀တီကေန ထြက္တ့ဲကားေတြပဲ ရိွပါတယ္။ မနက္ျဖန္လုိ "အတက္ေန႔"ေတြမွာေတာ့ ျမ၀တီကုိလာမယ့္ကားေတြပဲ ရိွပါတယ္။
အတက္ေန႔၊ အဆင္းေန႔ ဆုိျပီး ကန္႔သတ္ သြားလာေနရတ့ဲ လမ္းရဲ႕ အေျခအေနကလည္း က်င္းေတြခ်ဳိင့္ေတြနဲ႔ပါ။
ကုန္သည္တဦးေျပာတာက -
“ထိုင္းမွာဆိုရင္ ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ခရီးမိုင္ ၄၀ ေလာက္ ဆိုရင္ သူတို႔ဆီမွာ အလြန္ဆံုး တနာရီပဲ။ ဒီမွာက ၃ နာရီေလာက္အခ်ိန္ကုန္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ဟုတ္တိပတိလမ္းျပင္တာ မရိွေပမဲ့ လမ္းေၾကးေကာက္တာကေတာ့ မတန္တဆပဲ။ ဒီလမ္းပိုင္းမွာတာ၀န္ယူ ထားတဲ့ AK ကုမၼဏီကေတာ့ ပိုက္ဆံပဲေကာက္ၿပီး လမ္းအေပါက္ေတြကိုေျမႀကီးနဲ႔ပဲ လိုက္ဖာေနေတာ့ ဒီလမ္းေၾကာျပန္ေကာင္းဖို႔ ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး”
VIP ယာဥ္တန္း ဆုိတာေတြေၾကာင့္လည္း အေျပာင္းအလဲႀကီးေတြ ျဖစ္ရပါတယ္ တ့ဲ။
“ဒီလမ္းမွာ အဆိုးဆံုးျပႆနာက လူႀကီးယာဥ္တန္း၊ VIP ယာဥ္တန္း လာၿပီ ဆိုရင္ ရိွသမွ်ကားေတြ အကုန္ရပ္ပဲ။ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ေတာထဲမွာပဲ မၾကာခဏညအိပ္ရတယ္” ဆိုၿပီး အဲဒီကုန္သည္က ဆက္ျပီး ရင္ဖြင့္ပါတယ္။
ေဒသခံေတြေျပာဆုိခ်က္အရ ဆုိရင္ VIP ယာဥ္တန္းထဲ ပါ၀င္တ့ဲ ကားေတြဟာ အေရးပါသလုိ ဒီလမ္းမႀကီးမွာ သြားလာေနတ့ဲ ကားေတြကလည္း သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ အေရးႀကီးေနၾကတာပဲ မဟုတ္ပါလား။
ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္လမ္းအေၾကာင္း ျပန္ဆက္ရမယ္ ဆုိရင္ ~
ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ရဲ႕အဓိက နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာျဖစ္တဲ့ ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္လမ္းေၾကာကို အစိုးရက စနစ္တက်ျပင္ေပးတာ တခါမွ မရိွေသးဘူးလို႔လည္း ဒီလမ္းေၾကာမွာ ယာဥ္ေမာင္းသက္တမ္း ၂၀ ရိွၿပီး ျဖစ္တဲ့ ဦးစိုးေမာင္က ေျပာပါတယ္။
ကုန္ေစ်းႏႈန္းတက္ရတ့ဲအေၾကာင္းရင္းတခုထဲမွာ ဒီလမ္းအေျခအေနဆုိးခ်က္လည္း ပါ၀င္တယ္လုိ႔ ဆုိၾကပါတယ္။
သစ္သီးကုန္သည္ေဒၚလံုးက ထိုင္းကုန္ေတြ အဆမတန္ ေစ်းတက္ျခင္းဟာ လမ္းခရီးၾကမ္းတမ္းမႈေၾကာင့္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈေႏွာင့္ေႏွးျခင္း၊ လမ္းခရီးမွာ အာဏာပိုင္မ်ားက စာရင္းမရိွ အင္းမရိွ ဂိတ္ေၾကး နဲ႔ လမ္းတံတားေၾကးမ်ားေကာက္ခံျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။
ဒီေန႔ ကရင္ျပည္နယ္ ျမ၀တီကေနတဆင့္ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္ကို ထြက္ခြာၾကမဲ့ ခရီးသည္တင္ကားနဲ႔ ကုန္တင္ကားႀကီး အစီးေရ ၅၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ ျမ၀တီၿမိဳ႕ထဲမွာ ၃ နာရီနီး ပါးပိတ္မိသြားပါတယ္။
ျမန္မာအစိုးရနဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးဖုိ႔ ဘားအံသြားမယ့္ KNU အဖြဲ႔ရဲ႕ယာဥ္တန္းအတြက္ ကားလမ္း ယာယီ ပိတ္လုိက္တာေၾကာင့္ ကားေတြ ရာနဲ႔ခ်ီ အခုလုိ ဒုကၡေရာက္ရတာပါလုိ႔ ကုန္တင္ကားေမာင္းတဲ့လူေတြက ေျပာပါတယ္။
၁၂ ဘီးကားေမာင္းသူတဦးက “ျမ၀တီအထြက္ဂိတ္ျဖစ္တဲ့ တံတားက်ိဳးဂိတ္ကိုပံုမွန္ ၆ နာရီမွာဖြင့္တယ္။ ဒီေန႔ ကားအဆင္းေန႔မွာ KNU အဖြဲ႔ ဘားအံသြားတဲ့ယာဥ္တန္း ရိွလို႔ မနက္ ၆ နာရီက ၉ နာရီအထိ ကားထြက္ဖို႔ ေစာင့္ခဲ့ရတယ္။ အမွန္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ကားေတြကို ဂိတ္ဖြင့္ခ်ိန္မွာ လႊတ္လိုက္ၿပီး ၉ နာရီက်မွ ျပန္ပိတ္လိုက္လည္း ရတာပဲ။ အခုေတာ့ အားလံုး ဒုကၡျဖစ္ၾကရတယ္” လို႔ ေျပာပါတယ္။
ျမ၀တီကအထြက္ ေတာင္ေပၚလမ္းဟာ ကား ၂စီး ေရွာင္လုိ႔မရေလာက္ေအာင္ က်ဥ္းေျမာင္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔လုိ "ကားအဆင္းေန႔ေတြ"မွာ ျမ၀တီကေန ထြက္တ့ဲကားေတြပဲ ရိွပါတယ္။ မနက္ျဖန္လုိ "အတက္ေန႔"ေတြမွာေတာ့ ျမ၀တီကုိလာမယ့္ကားေတြပဲ ရိွပါတယ္။
အတက္ေန႔၊ အဆင္းေန႔ ဆုိျပီး ကန္႔သတ္ သြားလာေနရတ့ဲ လမ္းရဲ႕ အေျခအေနကလည္း က်င္းေတြခ်ဳိင့္ေတြနဲ႔ပါ။
ကုန္သည္တဦးေျပာတာက -
“ထိုင္းမွာဆိုရင္ ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္ခရီးမိုင္ ၄၀ ေလာက္ ဆိုရင္ သူတို႔ဆီမွာ အလြန္ဆံုး တနာရီပဲ။ ဒီမွာက ၃ နာရီေလာက္အခ်ိန္ကုန္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ဟုတ္တိပတိလမ္းျပင္တာ မရိွေပမဲ့ လမ္းေၾကးေကာက္တာကေတာ့ မတန္တဆပဲ။ ဒီလမ္းပိုင္းမွာတာ၀န္ယူ ထားတဲ့ AK ကုမၼဏီကေတာ့ ပိုက္ဆံပဲေကာက္ၿပီး လမ္းအေပါက္ေတြကိုေျမႀကီးနဲ႔ပဲ လိုက္ဖာေနေတာ့ ဒီလမ္းေၾကာျပန္ေကာင္းဖို႔ ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး”
VIP ယာဥ္တန္း ဆုိတာေတြေၾကာင့္လည္း အေျပာင္းအလဲႀကီးေတြ ျဖစ္ရပါတယ္ တ့ဲ။
“ဒီလမ္းမွာ အဆိုးဆံုးျပႆနာက လူႀကီးယာဥ္တန္း၊ VIP ယာဥ္တန္း လာၿပီ ဆိုရင္ ရိွသမွ်ကားေတြ အကုန္ရပ္ပဲ။ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ေတာထဲမွာပဲ မၾကာခဏညအိပ္ရတယ္” ဆိုၿပီး အဲဒီကုန္သည္က ဆက္ျပီး ရင္ဖြင့္ပါတယ္။
ေဒသခံေတြေျပာဆုိခ်က္အရ ဆုိရင္ VIP ယာဥ္တန္းထဲ ပါ၀င္တ့ဲ ကားေတြဟာ အေရးပါသလုိ ဒီလမ္းမႀကီးမွာ သြားလာေနတ့ဲ ကားေတြကလည္း သူ႔နည္းသူ႔ဟန္ အေရးႀကီးေနၾကတာပဲ မဟုတ္ပါလား။
ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္လမ္းအေၾကာင္း ျပန္ဆက္ရမယ္ ဆုိရင္ ~
ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ရဲ႕အဓိက နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာျဖစ္တဲ့ ျမ၀တီ-ေကာ့ကရိတ္လမ္းေၾကာကို အစိုးရက စနစ္တက်ျပင္ေပးတာ တခါမွ မရိွေသးဘူးလို႔လည္း ဒီလမ္းေၾကာမွာ ယာဥ္ေမာင္းသက္တမ္း ၂၀ ရိွၿပီး ျဖစ္တဲ့ ဦးစိုးေမာင္က ေျပာပါတယ္။
ကုန္ေစ်းႏႈန္းတက္ရတ့ဲအေၾကာင္းရင္းတခုထဲမွာ ဒီလမ္းအေျခအေနဆုိးခ်က္လည္း ပါ၀င္တယ္လုိ႔ ဆုိၾကပါတယ္။
သစ္သီးကုန္သည္ေဒၚလံုးက ထိုင္းကုန္ေတြ အဆမတန္ ေစ်းတက္ျခင္းဟာ လမ္းခရီးၾကမ္းတမ္းမႈေၾကာင့္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈေႏွာင့္ေႏွးျခင္း၊ လမ္းခရီးမွာ အာဏာပိုင္မ်ားက စာရင္းမရိွ အင္းမရိွ ဂိတ္ေၾကး နဲ႔ လမ္းတံတားေၾကးမ်ားေကာက္ခံျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာပါတယ္။
No comments:
Post a Comment