(သတင္း irrawaddy)
နယ္ေျမမလံုၿခံဳမႈေၾကာင့္ ၂ ႏွစ္နီးပါးမွ် သြားလာခြင့္ ပိတ္ထားသည့္ ဗန္းေမာ္-ျမစ္ႀကီးနား ကားလမ္းကို မတ္လ ၁၈ ရက္ တနလၤာေန႔ မနက္က ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ဗန္းေမာ္-ျမစ္ႀကီးနားကားလမ္း ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ျခင္း အခမ္းအနားသို႔ ဗန္းေမာ္ စကခမႉး၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္ေဆြႏွင့္ ဗန္းေမာ္ခရိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးတို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး ျမစ္ႀကီးနားသို႔ ခရီးသည္တင္ ကားငယ္ ၅ စီးႏွင့္ နမ့္ဆန္သို႔ ၂ စီး စတင္ ထြက္ခြာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
“မေန႔က မနက္ ၈ နာရီခြဲေလာက္ ထြက္သြားၾကတာ ညေန ၆ နာရီခြဲေလာက္မွာ ျမစ္ႀကီးနားကို ေရာက္တယ္။ ဒီေန႔ မနက္ ဗန္းေမာ္ကို ျပန္ဆင္းလာေနပါၿပီ။ ဒီမနက္လည္း ဗန္းေမာ္-ျမစ္ႀကီးနား ကား ၅ စီး တက္သြားပါတယ္။ လမ္းမွာ တံတားေတြ ပ်က္စီးေနတာ ရွိေပမယ့္ အခု ျပင္ဖို႔ စလုပ္ေနၾကၿပီ” ဟု ဗန္းေမာ္ခရိုင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ႏွင့္ ႀကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီ (မ.ထ.သ) မွ တာ၀န္ရွိသူ တဦးက ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လအတြင္းက စတင္ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရ တပ္မေတာ္တို႔၏ တိုက္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းမ်ား ျပတ္ေတာက္ခဲ့ၿပီး နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မႈမွာလည္း ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ရသည္။
“ကခ်င္ျပည္နယ္ထဲက နယ္စပ္ေပါက္ေတြက လံုး၀သံုးမရေတာ့ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္သြားတာ။ တရုတ္နဲ႔ ကုန္သြယ္ဖို႔က မူဆယ္တလမ္းထဲ ရွိေတာ့တဲ့ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းဘက္က လာတဲ့ ကုန္လည္း ေစ်းႀကီး၊ တရုတ္ဘက္က ကုန္လည္း ေစ်းႀကီးနဲ႔ က်မတို႔ အေတာ္ ဒုကၡေရာက္တာပါ။ လမ္းေတြ ျမန္ျမန္ ျပန္ဖြင့္ေစခ်င္တယ္” ဟု ဗန္းေမာ္ေဒသခံ ကုန္သည္ တဦးက ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။
ကခ်င္ျပည္နယ္ အတြင္းတြင္ တရုတ္ႏုိင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္ႏိုင္သည့္ နယ္စပ္ ထြက္ေပါက္မ်ားအျဖစ္ ကန္ပိုက္တီး၊ လိုင္ဇာ၊ မိုင္ဂ်ာယန္ႏွင့္ ပန္၀ါ ဟူ၍ နယ္စပ္စခန္း ၄ ခု ရွိရာ၊ တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ၂ ႏွစ္နီးပါး ကာလအတြင္း ကန္ပိုက္တီး စခန္းတခုကိုသာ အသံုးျပဳႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း ေဒသခံ ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
“ဗန္းေမာ္- လိုင္ဇာ လမ္းျပန္ဖြင့္ဖို႔ကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဆီ စာတင္မယ္။ မၾကာခင္၊ က်ေနာ့္အထင္ ဒီလကုန္ပိုင္း ေလာက္မွာေတာ့ ဗန္းေမာ္-လိုင္ဇာလမ္း ျပန္ဖြင့္ႏိုင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္။ အခု လမ္းေၾကာင္း အေျခအေနက အားလံုး ေအးေအးေဆးေဆးပဲ။ ဘာမွ အေႏွာင့္အယွက္ မရွိဘူး။ လိုင္ဇာလမ္း ျပန္ပြင့္ရင္ေတာ့ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး ျပန္ေကာင္း လာမွာပါ” ဟု ဗန္းေမာ္ခရိုင္ မ.ထ.သ မွ တာ၀န္ရွိသူက ဧရာ၀တီကို ရွင္းျပသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အိႏၵိယ၊ဘဂၤလား ေဒ့ရွ္ႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈက ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည့္အတြက္ တရုတ္-ျမန္မာ ကုန္သြယ္ေရးသည္ ပမာဏအႀကီးဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ ဌာနခ်ဳပ္ တည္ရွိရာ လိုင္ဇာၿမိဳ႕သည္ တရုတ္ႏိုင္ငံအတြက္ အေရးႀကီးေသာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ထြက္ေပါက္ တစ္ခုျဖစ္ကာ စစ္ျဖစ္ပြားစဥ္ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး ျမစ္ႀကီးနား-လိုင္ဇာ၊ ဗန္းေမာ္-လိုင္ဇာ ကားလမ္းမ်ား ပိတ္ထားရသည့္အတြက္ ကုန္သြယ္မႈ မလုပ္ႏုိင္ခဲ့ေပ။
နယ္ေျမမလံုၿခံဳမႈေၾကာင့္ ၂ ႏွစ္နီးပါးမွ် သြားလာခြင့္ ပိတ္ထားသည့္ ဗန္းေမာ္-ျမစ္ႀကီးနား ကားလမ္းကို မတ္လ ၁၈ ရက္ တနလၤာေန႔ မနက္က ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ေၾကာင္း သတင္းရရွိသည္။
ဗန္းေမာ္ၿမိဳ႕တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ ဗန္းေမာ္-ျမစ္ႀကီးနားကားလမ္း ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ျခင္း အခမ္းအနားသို႔ ဗန္းေမာ္ စကခမႉး၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေက်ာ္ေဆြႏွင့္ ဗန္းေမာ္ခရိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးတို႔ တက္ေရာက္ခဲ့ၾကၿပီး ျမစ္ႀကီးနားသို႔ ခရီးသည္တင္ ကားငယ္ ၅ စီးႏွင့္ နမ့္ဆန္သို႔ ၂ စီး စတင္ ထြက္ခြာခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
“မေန႔က မနက္ ၈ နာရီခြဲေလာက္ ထြက္သြားၾကတာ ညေန ၆ နာရီခြဲေလာက္မွာ ျမစ္ႀကီးနားကို ေရာက္တယ္။ ဒီေန႔ မနက္ ဗန္းေမာ္ကို ျပန္ဆင္းလာေနပါၿပီ။ ဒီမနက္လည္း ဗန္းေမာ္-ျမစ္ႀကီးနား ကား ၅ စီး တက္သြားပါတယ္။ လမ္းမွာ တံတားေတြ ပ်က္စီးေနတာ ရွိေပမယ့္ အခု ျပင္ဖို႔ စလုပ္ေနၾကၿပီ” ဟု ဗန္းေမာ္ခရိုင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လိုင္းေပါင္းစံု ထိန္းသိမ္းေရး ႏွင့္ ႀကီးၾကပ္မႈ ေကာ္မတီ (မ.ထ.သ) မွ တာ၀န္ရွိသူ တဦးက ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။
၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္လအတြင္းက စတင္ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရ တပ္မေတာ္တို႔၏ တိုက္ပြဲမ်ားေၾကာင့္ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းမ်ား ျပတ္ေတာက္ခဲ့ၿပီး နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မႈမွာလည္း ရပ္ဆိုင္းသြားခဲ့ရသည္။
“ကခ်င္ျပည္နယ္ထဲက နယ္စပ္ေပါက္ေတြက လံုး၀သံုးမရေတာ့ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္သြားတာ။ တရုတ္နဲ႔ ကုန္သြယ္ဖို႔က မူဆယ္တလမ္းထဲ ရွိေတာ့တဲ့ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္းဘက္က လာတဲ့ ကုန္လည္း ေစ်းႀကီး၊ တရုတ္ဘက္က ကုန္လည္း ေစ်းႀကီးနဲ႔ က်မတို႔ အေတာ္ ဒုကၡေရာက္တာပါ။ လမ္းေတြ ျမန္ျမန္ ျပန္ဖြင့္ေစခ်င္တယ္” ဟု ဗန္းေမာ္ေဒသခံ ကုန္သည္ တဦးက ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။
ကခ်င္ျပည္နယ္ အတြင္းတြင္ တရုတ္ႏုိင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္ႏိုင္သည့္ နယ္စပ္ ထြက္ေပါက္မ်ားအျဖစ္ ကန္ပိုက္တီး၊ လိုင္ဇာ၊ မိုင္ဂ်ာယန္ႏွင့္ ပန္၀ါ ဟူ၍ နယ္စပ္စခန္း ၄ ခု ရွိရာ၊ တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ ၂ ႏွစ္နီးပါး ကာလအတြင္း ကန္ပိုက္တီး စခန္းတခုကိုသာ အသံုးျပဳႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း ေဒသခံ ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။
“ဗန္းေမာ္- လိုင္ဇာ လမ္းျပန္ဖြင့္ဖို႔ကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဆီ စာတင္မယ္။ မၾကာခင္၊ က်ေနာ့္အထင္ ဒီလကုန္ပိုင္း ေလာက္မွာေတာ့ ဗန္းေမာ္-လိုင္ဇာလမ္း ျပန္ဖြင့္ႏိုင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္။ အခု လမ္းေၾကာင္း အေျခအေနက အားလံုး ေအးေအးေဆးေဆးပဲ။ ဘာမွ အေႏွာင့္အယွက္ မရွိဘူး။ လိုင္ဇာလမ္း ျပန္ပြင့္ရင္ေတာ့ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး ျပန္ေကာင္း လာမွာပါ” ဟု ဗန္းေမာ္ခရိုင္ မ.ထ.သ မွ တာ၀န္ရွိသူက ဧရာ၀တီကို ရွင္းျပသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ အိႏၵိယ၊ဘဂၤလား ေဒ့ရွ္ႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈက ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိသည့္အတြက္ တရုတ္-ျမန္မာ ကုန္သြယ္ေရးသည္ ပမာဏအႀကီးဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ကခ်င္လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္ ဌာနခ်ဳပ္ တည္ရွိရာ လိုင္ဇာၿမိဳ႕သည္ တရုတ္ႏိုင္ငံအတြက္ အေရးႀကီးေသာ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ထြက္ေပါက္ တစ္ခုျဖစ္ကာ စစ္ျဖစ္ပြားစဥ္ကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး ျမစ္ႀကီးနား-လိုင္ဇာ၊ ဗန္းေမာ္-လိုင္ဇာ ကားလမ္းမ်ား ပိတ္ထားရသည့္အတြက္ ကုန္သြယ္မႈ မလုပ္ႏုိင္ခဲ့ေပ။
No comments:
Post a Comment